Singgah Popular Bookstore di AEON Taman Maluri.


Lepas balik dari Kinokuniya kat KLCC, aku singgah AEON Taman Maluri. Sebab aku nak masuk dalam Popular. Nak tengok apa yang ada dalam tu.

Laluan ke AEON Taman Maluri


Untuk ke sana dari KLCC, perjalanannya macam ni:
  • LRT KLCC > LRT Ampang Park > MRT Ampang Park > MRT TRX > MRT Maluri

Tambang masih kekal RM6 untuk daily pass. Jadi, nak pergi mana-mana guna train under Rapid, dah tak perlu bayar sepanjang hari tu.

Dari KLCC, aku naik LRT KLCC sampai ke LRT Ampang Park. Keluar dari LRT Ampang Park, aku jalan kaki pergi stesen MRT Ampang Park dan naik train tu sampai ke MRT TRX.


Bila sampai kat MRT TRX, aku tukar train. MRT jugak tapi ke laluan yang masuk Maluri.

Keluar dari MRT Maluri, aku jalan kaki sikit je untuk sampai AEON Taman Maluri. Ikut je signboard dan pasti akan sampai dalam mall tu.

Sampai sudah di AEON Taman Maluri


Pintu masuk AEON dari stesen MRT.

Tapi susun atur kedai dalam AEON ni agak messy lah bagi aku. Aku nak ke bahagian toys AEON tapi hampir sesat jugak lah. Aku nak ke Popular, terpaksa tanya staff sana. Risau terus sesat.

Paling tak best, beberapa kali aku silap naik turun level guna lif. Bila aku nak ke tingkat atas, tetiba depan aku muncul kawasan parking. Bila turun ke tingkat bawah, entah kat mana aku turun, aku keliru. Last last, aku guna escalator je.

Masuk Popular Bookstore


Popular dalam AEON ni aku kira besar jugak lah. Banyak komik baru yang ada. Kebanyakan barang terbaru terbitan Gempakstarz ada dalam ni. Untung lah siapa yang tinggal dekat sini.

ID tag dari Gempakstarz.

Acrylic clips dari Gempakstarz.

Yang ni pulak file.

Komik dan novel seram.

Banyak jugak pormosi yang diorang buat. Tapi aku tak sempat lah nak beli banyak buku. Tak cukup bajet. Sebab datang sini pun nak tengok apa yang ada dalam Popular ni.

Koleksi terbaru Lawak Kampus.

Komik filem Doraemon.

Stand by Me ni aku tak beli sampai sudah.

Lawak Kampus versi Pek Spesel.

Yang ni pulak komik Candy Series.

Antara komik terjemahan dari Jepun.

Komik versi Bahasa Cina dari kartunis King Kong. 

Komik Doraemon versi Bahasa Cina.

Ada promo beli 3 diskaun 25% tau.

Lepas beli beberapa buah buku dalam tu, aku pun mula bergerak balik ke Putrajaya. Malas nak duk situ lama-lama. Nanti bila train penuh, terpaksa berdiri lama-lama.

Oleh-oleh dari Popular





Aku beli 2 ketul komik Lawak Kampus Bahasa Cina. Ni pun sebab nak lengkapkan koleksi komik yang aku kumpul sebelum ni walaupun tak sempat nak baca lagi. 😁

Post a Comment

6 Comments

  1. berliku-liku perjalanan...hihi..kalau akk, dari stesen LRT KLCC gi stesen Masjid Jamek, then naik LRT Ampang Line ke Maluri...nak jln kaki dari stesen LRT Ampang Park ke MRT stesen tu jauh jg....beli komik bhs cina..terer nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Plan asal saya macam tu jugak. Nak naik LRT ke Maluri. Tapi sebab nanti nak balik naik MRT jugak, maka tukar plan, naik MRT terus. 😅

      Delete
  2. tmpt sy lepak ni @ weekend... selalu lps kat foodcourt aein. sesekali je naik ke atas merayau2 kat kedai yg ada termsk popular ni

    ReplyDelete
  3. Membaca jambatan ilmu.. 👍🏼

    ReplyDelete
  4. kedai buku bagi ldy adalah tempat healing...

    ReplyDelete