Kali pertama masuk Hasani Books & Stationery di KIPMall Kota Warisan.


Masa pertengahan tahun, aku pergi Selangor. Singgah masuk dalam KIPMall yang ada kat Kota Warisan. Tak jauh dari KLIA. Nak tengok apa yang ada dalam tu sebenarnya.

Lepas makan nasi lemak kat Bungkus Kaw Kaw yang aku kategorikan sebagai sedap, aku pun plan nak chow dari mall tu. Masa nak sampai pintu masuk (dan keluar), aku ternampak kedai Hasani. Selalunya aku beli buku dari kedai ni kat Shopee je. Tak sangka pulak boleh terserempak dengan kedai fizikal kat sini.

Apa lagi, aku masuk lah jenguk dalam tu. Kalau dulu kedai buku Hasani warna temanya oren hitam dan biru merah, tapi kali ni tema kedainya warna merah putih. Dari luar dah nampak gah.

Masuk dalam, banyak rak buku yang ada kat bahagian depan. Banyak jugak buku, novel dan komik yang ada. Boleh tahan banyak buku terbaru yang ada dalam tu. Komik Gempakstarz pun ada. Paling depan mengadap kaunter cashier.


Komik terbitan PTS dan Komik-M ada jugak. Banyak. Kemas je aku tengok sususan komik kat rak. Rajin betul staff kat sini. Selalunya kalau aku masuk kedai buku, mesti akan jumpa buku yang bersepah. Tapi sini, tersusun rapi.








Dari segi harga tu, aku tak pasti lah ada diskaun atau promo ke tak. Sebab kalau tengok kat rak, takde pulak aku jumpa banner atau apa-apa iklan pasal promo.

Kat bahagian belakang kedai tu, diorang jual alat tulis, barang sekolah dan barang ofis. Aku tak sempat masuk pun kawasan tu sebab tak plan nak beli barang masa masuk sini. Tengok dari jauh je.

Apa aku beli? Kali ni takde apa-apa buah tangan untuk dibawa balik. Masuk kedai pun aku rushing. Tu pun sempat ambil gambar je buat kenangan. Jadi lah kan? 😅

Post a Comment

1 Comments

  1. penah msk hasani kat kl dgn sg petani je so far...x beli apa. just cuci2 mata

    ReplyDelete